Een lange autorit met een kleuter, een restaurant bezoek, … Lang stilzitten voor kindjes en zich rustig bezig houden is heus niet zo simpel. Wat kan dan helpen om het leed wat te verzachten? Je kan het al raden een busy box. Dit hoeft heus geen duur materiaal te zijn en je kan ze vaak ook zelf in elkaar knutselen. Als er dan een stukje verloren raakt of wat dan ook, dan is het geen zo’n groot drama, je maakt het dan gewoon bij.

In deze blog geef ik de instructies mee voor het maken van een erg snelle busy box met houtjes.

Wat heb je nodig?

  • Houtjes (zelf nam ik er 15)
  • Velcro rondjes
  • Een printer
  • Een schaar
  • Lamineertoestel *
  • Een doosje

Hoe ga je aan het werk

  1. Kleef de velcro rondjes op het houtje. Zorg ervoor dat je aan het ene uiteinde het harde velcro stukje hebt en aan de andere kant, het zachte. Zorg er ook voor dat de velcro rondjes niet op dezelfde kant van het houtje zitten. Herhaal dit voor alle houtjes.
  2. Print de geometrische vormen af die ik gemaakt heb. Of als je meer tijd bent en creatiever uit de hoek wil komen, maak er zelf met de houtjes en neem foto’s om die vervolgens af te drukken.
  3. Knip de prentjes uit zodat ze straks in het doosje passen.
  4. Indien je dit wenst, lamineer de prentjes.
  5. Stop alles in het doosje.

Wat kan je er nu mee?

Je kindje kan nu de figuren namaken met de houtjes. De velcro zorgt ervoor dat ze bij elkaar blijven. Dit is vooral handig in een auto waar je niet altijd een tafeltje bij de hand hebt om de vormen op te maken. Eventueel kan je ook helpen om de vormen te benoemen, zo is het nog extra educatief.

Is het namaken van de figuren nog te moeilijk, dan bouwen jullie toch gewoon een lange stok?!

Getest en goedbevonden

Wij hebben het alvast getest, weliswaar niet in de auto, want onze kleine spruit blijkt last te hebben van wagenziekte. Maar buiten de wagen is het alvast een groot succes!

2 Replies to “Snelle DIY busy box voor onderweg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *