Voel je dat je iets wil veranderen in je leven weet je niet waar te beginnen, neem dan zeker eens het boek Verander je leven in 6 stappen vast ter inspiratie.

Stijn Heymans vertel heel open zijn eigen persoonlijk verhaal en de stappen die hij nam om zijn leven terug vorm te geven na een moeilijke periode. Hij probeerde al zijn opgedane kennis en ervaringen te synthetiseren in een dun boekje en 6 stapjes zodat anderen ook aan de slag kunne om hun leven te veranderen.

De 6 stappen?

1. Ontdek wat je wil
  2. Vergroot je weerbaarheid
  3. Vergroot je bewustzijn
  4. Geloof dat alles mogelijk is
  5. Kies je leven
  6. Stel je droomleven niet uit

Ook benieuwd geworden naar dit boek? Verander je leven in 6 stappen

Mijn mening

Lees je zelf ook graag boeken over persoonlijke ontwikkeling, dan is Verander je leven in 6 stappen wel een interessant boek. Voornamelijk omdat het niet zo dik is en vlot weg leest doordat het verweven is met een persoonlijk verhaal. Ik vind het mooi dat schrijvers daar zo open en eerlijk over kunnen zijn en anderen willen inspireren. In dat laatste ging de schrijver dit keer misschien iets te ver door er veel verwijzingen in te verwerken naar zijn eigen diensten en die van zijn vrouw, waardoor het ook een beetje als een marketingboek voelde om die andere zaken aan de man te brengen. Dit vind ik dan weer jammer voor de geloofwaardigheid van het boek.

Van de 6 stappen had ik persoonlijk meer verwacht, misschien gehoopt dat ze praktischer zouden zijn of zo of meer echt een stappenplan zouden vormen waarmee je meteen aan de slag kunt. De stappen waren eerder vaag en minder tastbaar naar mijn gevoel, maar dat maakt het boek daarom niet minder interessant. Er waren zeker stukken in waarmee ik aan de slag kan en waar ik nog naar zal teruggrijpen. Vooral hoofdstuk 2 heeft me erg aan het denken gezet, weerbaarder worden zal dus de eerste verandering zijn die ik vastneem.

Op zoek naar meer gezonde inspiratie? Kijk dan zeker eens in mijn rubriekje gezond en fit.

One Reply to “Verander je leven in 6 stappen, boekreview”